Tjäna Poäng På Varje Köp
Endast Äkta Produkter
Beställ Nu - Betala Inom 30 Dagar

Estée Lauder Parfym & Dofter För Kvinnor

Ett av de äldsta och mest välkända parfymerier för både kvinnor och män, märket Estee Lauder uppkom för att fylla världens lyxmani efter andra världskriget. Till en början var företaget ganska blygsamt med vad de erbjöd, de hade ett sortiment på bara 4 produkter, men de kom snart att inse att de hade snubblat på en mycket lukrativ marknad när de såg hur stor efterfrågan var. Bara 3 år efter andra världskriget, 1948 öppnade Estee Lauder sitt första butik i Saks 5th Avenue, New York.

Estee Lauder växte upp i Queens och vid en tidig ålder hade hon utvecklat ett stort intresse för skönhet. Hon grundade företaget med hjälp av sin farbror som lärde henne att varje kvinna kan vara vacker. Tack vare dessa visdoms ord är hon är idag ihågkommen för att vara kvinnan som förändrade skönhetsbranchen. Lauder startade sitt företag från grunden, genom att sälja skönhetsprodukter till salonger och hotell och hon kom att bli mycket duktig på att avgöra vad som fungerade och vad som inte gjorde det. Hennes visdom delade hon med sina rådgivare till sin död 2004.

Estee Lauder introducerade 1953 sin första doft för kvinnor " Youth Dew" och de kom snart också att släppa en badolja med samma doft, detta kom att bli efterkrigslyxen som folk unnade sig. Den var så populär 7 år senare - 1960, startade Estee Lauder sin första internationella butik, i Harrods London. Idag äger jätten 27 företag, MAC, Daphin, Aramis, Bobbie Brown och Clinique. Under paraplyt "Estee Lauder" finns det över 80 parfymer och rakvatten - majoriteten är för kvinnor trots det finns det ett stort urval för män, samt också ett par unisexdofter.

Fru Lauders ledarskap har inspirerat tusentals människor, hon har mottagit priser, bland annat från ledare i både USA och Frankrike, trots detta blev hon aldrig storhetsvansinnig och hon glömde aldrig bort sina rötter - hon var som lyckligast då hon deltod vid evanemang i sina butiker. Ett av hennes favorituttryck var "Ring, Telegrafera, Berätta för en kvinna" detta för att hon visste att när en kvinna provat en Estée Lauder produkt så berättar hon det för sina vänner, så de kan förundras tillsammans.

När företaget började att annonsera så insisterade Fru Lauder att det skulle vara en ambitiös och lättillgänglig skönhet som visades. 1962 var det år Estée Lauder startade trenden att använda sig av ett ansikte till att fronta en kampanj. Över åren har modeller såsåm Karen Graham, Willow Bay, Paulina Porizkova, Liya Kebede och Elizabeth Hurley, Carolyn Murphy, Hillary Rhoda och Gwyneth Paltrow har alla stolt representerat Estée Lauder.
Visa Mer