Tjäna Poäng På Varje Köp
Endast Äkta Produkter
Beställ Nu - Betala Inom 30 Dagar

Calvin Klein Parfym & Dofter För Kvinnor

Calvin Klein fortsätter att vara ett av de ledande amerikanska modehusen, en plats de gjort sig väl förtjänta av under de senaste fem årtiondena. Det hela började 1968 då Klein öppnade sin första butik inuti York Hotel, i New York och lanserade sin första kollektion med kappor och klänningar. Klein kom att växa i popularitet efter att han framträdde på magasinets Vouges omslag 1969.

Calvin Klein har under de senaste 25 åren varit ett av de mest framgångsrika amerikanska modemärkena med en beräknad vinst på 7 miljarder dollar de senaste åren. Deras verksamhet är belägen i Europa, Amerika och Asien. Calvin Klein använder sig av en dominerande tillståndsmodell, vilket innebär att de har ett par enstaka butiker själva, medan de låter andra butiker sälja deras produkter, så får de istället ta emot royalties för dessa. Calvin Klein mottog sitt första moderelaterade pris 1973, detta för damkläder, en klänning i 74-delar. Klein var den yngsta modeskaparen som någonsin mottagit något sådant pris. Han vann sedan priset igen 1974, 1975 och 1977 och snart hade Klein skrivit avtal för smink, jeans, sjalar, skor, bälten, pälsar, solglasögon, herrkläder och parfymer.

Första doften Calvin Klein lanserade var för kvinnor och lanserades 1978, den hette enkelt nog ”Calvin Klein” och är idag en världsberömd klassiker som älskas av miljoner kunder, både gammal som ung. Calvin Klein var orubblig när det kom till att lyssna till sina kunder, när han insåg att kvinnor var den största andelen som köpte parfym, så var det dessa han riktade sig in på. Idag finns det över 40 parfymer för kvinnor från Calvin Klein, deras senaste kallas ”Endless Euphoria” samt ”CK One Red Edition For Her” Bortsett från de mer än 80 dofter som redan finns för män och kvinnor är ”CK One Summer” den dominerande doften just nu, denna kommer ut i en ny version varje sommar sedan 2004

Samtidigt som Calvin Kleins berömmelse växte, så växte också kritiken och ogillandet. En av de stora bovarna för detta var reklamkampanjerna som gjordes för att marknadsföra hans produkter. Några av de mest opassande reklamerna innehöll en 15 årig Brooke Shields som frågade något som definitivt var opassande för hennes ålder. Calvin Kleins reklamer var frekvent kontroversiella men detta innebar inte att de inte blev framgångsrika, snarare tvärtom. En av de mest berömda underklädesmodellerna, Mark Wahlberg gick från att vara hip-hopstjärna till att bli en framgångsrik skådespelare, då han medverkat i en Calvin Klein reklam, vi skall inte heller glömma vår svenska Markus Schenkenberg som också medverkade i Calvin Klein reklamer under 1990-talet.

Klein är också till att tacka för att Kate Moss karriär tog fart igen efter alla kokain-anklagelser samt en mycket lång lista på andra celibriteter som Zoe Saldana, Andie Macdowell, Eva Mendes och Scarlett Johansson har också frontat kampanjer för detta kända märke. Klein lyckades också skapa kontrovers i underklädesvärlden då han hävdade att han lyckats sätta trenderna på den Amerikanska marknaden – en marknad där de flesta underkläder var vita, köpta tre och tre av en mamma, fru eller flickvän, när de behövdes, kom det istället att bli något som den Amerikanska mannen brydde sig om trots att det är ett märke få kommer att se. När företaget såldes 2002 har Calvin Klein en mer tillbakadragen roll, han är idag sällan inblandad i att designa och utveckla produkterna som bär hans namn.
Visa Mer