Utförsäljning - Sänkt Pris På Alla Produkter - Begränsad Tid

Nina Ricci Aftershave & Herrparfymer

Modehuset Nina Ricci är kända för sina legendariska parfymer och särskilt den mycket populära L'Air du Temps som lanserades på 40-talet. Trots att företaget i huvudsak gör dofter för kvinnor har de också släppt en rad populära dofter för män. Det var Robert Ricci, bror till grundaren Nina Ricci, som bestämde sig för att introducera parfymer i märkets butiker. Det skulle dock dröja till 60-talet innan den aromatiska gröna Signoricci (1965). Den första citrusdoften med ett hjärta av blommor och en aromatisk bas av tonkaböna, civet, ekmossa, ambra, vetiver och labdanum. Man följde upp detta med en ren citrusdoft, Signoricci 2 (1976) och två starka 80-talsdofter, Phileas (1984) och Ricci Club (1989). Ett mer modernt släpp från företaget Mémoire D'Homme (2002) som skapades i samarbete med Mémoire D'Homme. Detta är en elegant och klassisk doft med grapefrukt, lakrrits och ingefära på en bas av trä. Nina Ricci köptes av det spanska företaget PUIG 1998. Även om om familjen Ricci inte längre är iblandade i märket verkar förkärleken till parfymer ha gått i arv. 2005 startade Robert Riccis barnbarn Romano ett eget parfymhus under namnet Juliette Has A Gun.

Nina Ricci
Kollektioner