Tjäna Poäng På Varje Köp
Endast Äkta Produkter
Beställ Nu - Betala Inom 30 Dagar

Dolce & Gabbana Aftershave & Herrparfymer

Domenico Dolce var redan på god väg till ära och berömmelse när han började designa och skräddarsy sina egna kläder vid åldern av 6. Det var inte förrän den fjärde kollektion som Dolce & Gabbana hade först en smak av framgång. Dolce drog på hans sicilianska rötter och introducerade kollektioner som deras "förvandling" sortiment, därefter i kollektioner kom det instruktioner om sju olika sätt som ett objekt bäras i en outfit, något av ett första bland modevärlden då.

Förutom att mycket framgångsrik karriär i både män och kvinnors mode, Dolce & Gabbana har flera andra vägar att de har haft ekonomisk ersättning. Mellan 1992 och 1998 skapade de en brud kollektion och mellan 1994 och 1999 Dolce & Gabbana Home Kollektion grundades. De första kvinnliga badkläder kollektionen utvecklades år 1989, följt av den första för män badkläder kollektion 1992. D & G lanserat en Glasögon i 1998 och klockor år 2000. Samma år lanserade D & G både en för män och kvinnors underkläder kollektion, separat från deras Dolce & Gabbana underkläder kollektion. År 2001 lanserade de den D & G Junior sortiment för barn.


Deras framgång i män mode stannar inte bara där heller. Dolce & Gabbana har designat klädsel för AC Milan sedan 2004 och deras klädsel när de deltar i officiella uppdrag, som de gör för det italienska fotbollslandslag också. Under 2010 undertecknade Dolce & Gabbana ett 3 års kontrakt med Chelsea Football Club för att utforma och ge kläder för klubbens kläder både på och utanför planen, inte bara för män spelare och coaching för klubben utan även för de kvinnliga anställda också. Under 2000-talet Dolce & Gabbana ritat många kostymer till flera stora kvinnliga artister som Madonna, som de hade tidigare arbetat, Kylie Minogue, Beyonce, Mary J Blige och Missy Elliot.

Dolce & Gabbana hade två centrala linjer (D & G and Dolce&Gabbana) innan de gick samman i 2012.Det är därför några av de dofter och cologne för både män och kvinnor har lite olika etiketter. En av de mest framgångsrika sortiment av parfym och rakvatten är för att göra upp en fantastisk kollektion är D & G Anthology sortiment. Dofterna annonseras av kändisar, som visas naken i reklamkampanj gjord av Mario Testino. Kvinnor modeller är Naomi Campbell, Eva Herzigova och Claudia Schiffer, och män är: Noah Mills, Fernando Fernanes och Tyson Ballou. Samlingen D & G Anthology inspirerades av tarotkort och deras varumärken.

Hittills är varumärket representerat i 40 länder över hela världen med ett nätverk av 251 mono-märkesbutiker. Deras huvudkontor är fördelade på global nivå med de flesta av kontoren att vara i Europa, främst Italien, men kan också hittas i Hong Kong, Japan och USA. Nyare utformning spelet än andra tunga italienska modehus som Versace och Armani, det par män erkänner att turen har spelat sin del i deras fenomenala framgång och de fortsätter att wowa publik vart de än går.
Visa Mer