Tjäna Poäng På Varje Köp
Endast Äkta Produkter
Beställ Nu - Betala Inom 30 Dagar

Diesel Aftershave & Herrparfymer

Diesel grundades 1978 av Renzo Rosso och företaget är mest känt för sina denim- och doftkollektioner. Märket grundades med tanken att bli ett ledande modehus för den yngre generationen och man nådde snabbt framgångar. Man har aldrig varit rädd för nydanade idéer och har bland annat som första modehus använt sig av dataspel för att marknadsföra sina kläder. Det var dock inte bara marknadsföring som gjorde Diesel till ett världskänt märke utan även den kreative snillet Wilbert Das, som designade sin första herrkollektion för Diesel direkt efter att han tog sin examen. Das vision ledde företaget från början av nittiotalet fram till 2009 då Bruno Collin tog över som kreativ chef.

Diesel har alltid riktat in sig på unga vuxna och är också kända för sin påhittiga paketering av produkterna, särskilt när det gäller doftkollektionerna. Det finns nu över 300 Diesel-butiker världen över och mer än 5000 affärer som säljer deras produkter. Man har alltid siktat på att vara lite udda och det ryktas till och med att man planerar ut sina butiker på ett medvetet förvirrande sätt så att kunderna ska behöva interagera med personalen.

Diesels första doft hette rätt och slätt Diesel och var en unisexparfym som lanserades 1996. Året efter släppte man sin första renodlade herrdoft, Plus Plus Masculine (1997), en varm och vedartad orientalisk parfym som blev mycket populär. Bland andra kända dofter och aftershaves för män hittar man den aromatiskt fräscha och kryddiga Green Masculine (2003), den aromatiska fougeren Fuel for Life (2007) den orientaliska ved och citrudoften Only The Brave (2009. den försiktigt kryddiga akvatiska Fuel for Life Summer (2010) och den söta och fruktiga men ändå maskulina Only The Brave Tattoo (2012) för att nämna ett fåtal.
Visa Mer