Tjäna Poäng På Varje Köp
Endast Äkta Produkter
Beställ Nu - Betala Inom 30 Dagar

DKNY Aftershave & Herrparfymer

Hennes pappa en skräddare, hennes mamma en modell och försäljare, Donna Karan hade inte mycket att säga till om då det kom till karriärsval. Hon gick i sina föräldrars fotspår och tog modevärlden som hon föddes in till med storm. När hon designar sina kläder försöker hon anpassa modet efter en världsvan man och kvinna. För Karan har det aldrig handlat om att bara designa kläder, utan för henne har det handlat mer om livsstil. Hon designar aldrig ett plagg åt gången, utan hon ser en outfit som en helhet, från topp till tå. Ett exempel på detta är DKNY Men som lanserades 1992, som bestod av kostymer, aftonkläder, vardagskläder, sportkläder all designade samtidigt.

Hon använde sig av namnet Donna Karan Collection då hon lanserade sin första kollektion, hon kom sedan att ändra detta till DKNY (Donna Karan New York) Hennes syn på kläder är skoj och mångsidig. Ett vardagsplagg kan enkelt göras till aftonklädsel genom att matcha kreationen med en annan, vilket gör dem användbara både dag och nattetid. New York inkluderades i märkets namn då ingen vet vad som kommer att hända o denna stad och fick stå för hennes oförutsägbarhet, det lägger ribban för märket och bidrar vidare för hennes växande succé.

Efter hennes succé med dammode tog hon hjälp av den viktigaste mannen i hennes liv - hennes man. Karan förstod att män också behövde uppmärksamhet och ett system för hur de klär sig. Att Karan insåg att mode inte bara är ett plagg utan en helhet innebar att hon började fråga sig själv frågor som "hur klär jag ett ben?" detta fick henne att starta Donna Karan Hoisery, "vilka är de perfekta glasögonen?" Donna Karan Eyeware, listan är lång och sträcker sig till bälten och accessoarer och som Karan själv säger "Everything you need to pull yourself together"

Beslutsam att förföra alla sinnen så entrade Karan skönhetsvärlden 1992 under ledarskapet av sin man som designade flaskorna åt signatur dofterna och dess accessoarer. De fortsatte att introducera parfymer som tog sig in på topplistorna och idag kan de lägga till nästan 100 dofter till CV't. Toppen kom för DKNY 1990 men de har sedan dess fortsatt att gå från styrka till styrka

DKNY är ett av de få företagen som distrubierar sin tid och pengar jämt mellan män och kvinnor, vilket innebär att de har en stor samling av rakvatten och cologner tillgängliga att köpa över hela världen. En av de bäst säljande är DKNY Red Delicious Men som lanserades 2006, den har vedartade noter, flaskan är formad som ett äpple, NY - The Big Apple. Andra dofter de säljer är DKNY Be Delicious Red Art Men (2008), DKNY Be Delicious Shine for women (2007) och Be Delicious Eau so Intense (2012).
Visa Mer