Tjäna Poäng På Varje Köp
Endast Äkta Produkter
Beställ Nu - Betala Inom 30 Dagar

Clinique Aftershave & Herrparfymer

Året är 1967, kriget är sedan länge slut och revolutionen var påväg. En dag publicerade redaktören för ett mycket populärt modemagasin vid namn Vogue, en intervju med den berömda hudvårdsspecialisten Dr. Norman Orentreich, som uttryckte en ny revolutionerande idé om hur en vacker hy inte bara berodde på gener. Folk hade trott detta innan denna hudvårdsjätten grundades, de lade grunden för att man faktiskt kan skapa en fantastisk hy, oavsett vilka förutsättningar du har.

Tillskillnad från andra hudvårdsmärken under samma tidsperiod var Clinique mycket noga med att behålla fokus på kunden och att vägra att pracka på kunden stereotyper om hudvård. Istället ville de erbjuda en individuell rådgivning för att kunna försäkra kunden om att de fick rätt produkt för dess hudyp, både för kvinnor och män. Om du trodde att Clinique bara var för kvinnor så hade du fel - 1976 släppte Clinique en hudvårdsserie för män, då de uppmärksammade att mäns hy hade andra behov än kvinnors. Detta visar på Cliniques önskan om att vara ledande på marknaden och erbjuda den absolut bästa expertisen inom dermatologisk hudvård.

Clinique har inte bara gjort hudvårdsprodukter utan de har också lanserat en och annan parfym. De lanserade först Clinique Happy för Kvinnor, sedan valde de att lansera Clinique Happy för män, denna återspeglar den kvinliga doften genom att vara en aromatisk cologne och ett perfekt val för daglig användning. Clinique var det tredje märket som föddes under "Lauder-Paraplyet" - första var Estée Lauder och det andra Aramis, som är ett märke inriktat på män. Så när Clinique startades fanns redan expertisen om mäns behov och tillät Clinique att bli det första kosmetikaföretaget för kvinnor som lanserade en kollektion för män.

Mer än den evigt populära doften "Clinique Happy för Män" så har Clinique också lanserat "Chemistry" som är en kryddig och aromatisk doft som är passande på sommaren. Den har sagts vara subtil och underskattad som anpassas efter varje individ som använder den - detta representerar Clinique's tro på att alla är sina egna individer och förtjänar att bli behandlade lika. Clinique har lanserat en 3-stegsplan för män samt också rakvatten och hudvårdsprodukter.
Visa Mer