Tjäna Poäng På Varje Köp
Endast Äkta Produkter
Beställ Nu - Betala Inom 30 Dagar

Carolina Herrera Aftershave & Herrparfymer

Med över 30 års erfarenhet inom modeindustrin, Carolina Herrera är en kvinna med passion. Hon är driven av en önskan att vara en förebild för andra kvinnor och att kunna bidraga till lyx och elegans. Vid 42 års ålder, äldre än de flesta bestämde sig Herrera för att lansera en av hennes många framgångsrika klädeskollektioner som kom att bli startskottet för när hennes dröm blev verklighet. Idag innefattar hennes imperium en fantastisk samling klädkollektioner, som alla tog plats I en mycket välkänd butik på Park-Avenue, redan från start tillsammans med en bröllopskollektion, parfymer och accessoarer. Carolina Herrera har idag över 280 butiker I 104 olika länder som bringar in intäkter på flera miljoner dollar varje år.

De flesta av Herreras kreationer är för kvinnor, men det var viktigt för henne att inkorporera män i sina designer, då hon är mycket intresserad av skrädderiarbete. Hennes favoritplagg är en stilren vit skjorta. Hon har också alltid älskat kostymbyxor, varesig de är för män eller kvinnor. Skulle du se Herrera på en premiär så vore det lika troligt att hon skulle bära en “Le Smoking” från Yves Saint Laurent, ett plagg som normalt bars av män med makt och inflytande som det vore att få se henne i en aftonklänning. Hennes lust och etik för mode och hennes kärlek till parfym är mycket sofistikerad och klassisk men den kommer också med en modern twist – detta återspeglas I 3 av de kollektioner som har blivit framtagna under de senaste årtiondena, inte minst så hennes kollektioner för män innehållande cologner och aftershave som alla kommer att förbli nyckelföremål hos mannen som söker att återspegla sin samtid, men ändå att kunna förbli klassisk.

Efter framgångarna med kollektionen “Classics” som lanserades 1988 tog Carolina Herrera hjälp av sin dotter, som också heter Carolina för att introducera den andra utav tre kollektioner som fick namnet 212 och släpptes 1996. Denna kollektion var influerades och tog en annorlunda form då den hade skapats tillsammans med en yngre kvinna, med en fräsch & livfull attityd och denna kollektion riktade sig mot yngre män och kvinnor samtidigt som den försökte fånga själen av New York. Genom att lansera 212 kollektionen hoppades Herrera att leda företaget I en riktning där de kunde skapa dofter som var moderna, fräscha och nytänkande, samtidigt som de kunde återsspegla äkthet, känsla, elegans och tidlöshet. De nyckelord som blivit så ikoniska för hennes imperium.

Den tredje doften som lanserades var CH, denna utvecklades med intentionen att den skulle vara en doft för fler än en person, till och med för fler än en specifik människotyp, utan för någon som istället önskar att leva efter en specifik livsstil, detta med ett koncept av hur Carolina Herrera själv såg på sitt liv – att smycka allt med en otrolig, elegans fri från ansträngning.
Visa Mer