Missa Inte Vår Oktoberrea! | Sänkt Pris På ALLA Produkter

Abercrombie & Fitch Aftershave & Herrparfymer

Abercrombie & Fitch är en ledande amerikansk-födda mode och doft återförsäljare för män som riktar sig mot en mycket specifik, trendig, modernt, kommande tvärsnitt av befolkningen - det vill säga de som är 18-22 år gammal. Företaget bildades ursprungligen 1892 i New York och har sedan dess blivit känd världen över med sammanlagt 1055 butiker som spänner över hela Europa, varav de flesta i USA och nu senast en expansion i Asien, med butiker i Singapore, Tokyo och Hong Kong.

Abercrombie & Fitchhar tre koncept varumärken som omfattar flera områden av mode och doft, bortsätt från sitt födelsenamn vilket hänvisas till som dotterföretag bland män kläder men faktum är att de drivas under samma paraply. Hollister Co är den största av de varumärken och är baserad i "södra kaliforniska" image och riktar sig till tonåringar 14 till 18, med priser som sänker än de av dess överordnade varumärket och 578 butiker världen över. Abercrombie Kids infördes 1998 i syfte att locka en yngre publik till varumärket - det har för närvarande 160 butiker internationellt och riktar konsumenter i åldern 7 till 14. Den sista delen av paraplyet består av Gilly Hicks, som är känd som "cheeky cousin" av Abercrombie & Fitch och vilkets tema ursprungligen var inspirerad av frasen "Down Under" och har idag 28 butiker över hela världen som erbjuder lounge slitage och underkläder för kvinnor för åldrarna 18 och över.

Signaturen doften av Abercrombie & Fitch "Fierce" lanserades 2002 och är en ledande män doft. Doften kommer inte utan kontrovers. I 2009 anklagade Abercrombie & Fitch Beyoncé Knowles när hon lanserade sin doft " Sasha Fierce", de hävdade att den åsidosatt varumärket av sin egen rakvatten "Fierce. Andra populära dofter inkluderar 41 Cologne (2007), Colden (2009), den nyaste doft Abercrombie HOT (2013) och omprofilerat original cologne Woods från 1990.

Abercrombie & Fitch har aldrig varit blyg i rampljuset, ofta gnistar negativitet och det är inte mindre sant för deras marknadsföring och varumärkesbyggande kampanjer. Till skillnad från de flesta andra mäns modemärken, kommer Abercrombie & Fitch bara använda modeller som arbetar för dem och har en lång urvalsprocess för förmånen. Kända framgångsrika modeller från det förflutna har inkluderat Channing Tatum (USA skådespelare), Jeremy Bloom (11 gånger guldmedaljör i för män freestyle), Brandon Jones (USA skådespelare) och Tom Welling (USA skådespelare).

Se mer

Abercrombie & Fitch Tidslinje

2001
2017
2016
2016
First Instinct
FIRST INSTINCT

First Instinct från Abercrombie & Fitch är en aromatisk parfym...

2014
2014
Fierce Confidence
FIERCE CONFIDENCE

Fierce Confidence från Abercrombie & Fitch är en aromatisk och...

2013
2013
AbercrombieHOT
ABERCROMBIEHOT

AbercrombieHOT från Aberccrombie & Fitch Detta är en...

2010
2010
Woods
WOODS

Woods av Abercrombie & Fitch. Parfymen innehåller av luft noter,...

2009
2009
COLDEN COLOGNE

Colden Cologne av Abercrombie & Fitch. Parfymen innehåller...

2007
2007
Cologne 41
COLOGNE 41

41 av Abercrombie & Fitch. Denna parfym är klassad som en...

2002
2002
Fierce
FIERCE

Fierce av Abercrombie & Fitch. Detta är en vedartad och...

Abercrombie & Fitch
Kollektioner
FRÅN
364 kr
Abercrombie & Fitch First Instinct
FIRST INSTINCTFirst Instinct från Abercrombie & Fitch är en aromatisk parfym...